Bra start på veckan!

Hej!

Då har jag åter igen missat att blogga ett par dagar. Faktum är att mitt liv inte varit mer spännande än vanligt. Söndagen sov jag länge, åt frulle och åkte sedan in till jobbet. Kvällen rullade på i sin vanliga lunk men var varken till eller från tycker jag.
Igår var jag ledig vilket firades med en lååång sovmorgon. Sedan var det tvätt och handling. Åkte iväg och köpte spackel, skruvdragare och diverse tillbehör på eftermiddagen. Kom hem och satte igång med projektstart "lägenhetsrenovering". Började med att spackla igen hål i väggen i köket som jag sedan slipade. Sedan blev det operation kabelspikning, vilket innebar att jag drog och satte fast en nätverkskabel genom hela lägenheten. Detta tog mig sammanlagt tre timmar. Mitt i min iver över kabeldragningen lyckades jag koppla ur modemet vilket i sin tur resulterade i att hela systemet här hemma la av så jag fick snällt ringa supporten och be om hjälp. Typiskt...
Somnade i soffan vid elva...haha...

Idag tog jag sovmorgon då jag konstaterade att jag inte alls började fem utan klockan tre, till mitt stora förtret, eftersom jag tänkt komma iväg och köpa färg till köket. Istället passade jag på att sola en kortis innan jag började jobba.
Kvällen på jobbet var lika skön som vanligt. Underbara kollegor förgyller verkligen min tillvaro numera. För att inte tala om de härliga gästerna vi har. =)
Efter jobbet tog jag en tur förbi mitt gamla jobb och snackade lite skit med J och R. =)

Hela vägen hem pratade jag sedan med A i telefon och planerade sommarens projekt (lägenhetsrenoveringen) och det visade sig att hon älskar att spackla... Så nu kommer det planeras in kvällar med en flaska rött och spackel...haha..

Imorgon ska jag upp tidigt och jobba lunch...(två år sen sist...) Borde ha sovit för länge sedan, men är helt fylld av energi och glädje så jag kan inte sova...
På eftermiddagen ska T och jag iväg och hämta tvättmaskin till mig. Så det händer verkligen saker numera. =)

xoxo /// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0